JAG TALAR UT

Efter att ha gjort några intervjuer och läst kommentarer (vilket har varit sjukt kul att läsa) så har jag kommit fram till att det är svårt att säga en generell andledning till varför människor bloggar. Era svar och kommentarer har varit olika och varierande och det är det som gjort det så intressant. Och det är väl det som har fått mig att inse att det är väldigt individuellt varför man bloggar. Jag fastnade för det här som Daniel sa: "Jag skriver mitt egna språk och jag använder ibland lite mycket svordomar men eftersom det är min blogg så bestämmer jag själv hur jag ska uttrycka mig." Det är väl det som gör bloggar så bra eftersom de är personliga, eller hur?

Många av svaren var dock lite inne på samma spår att många bloggar för att få skriva av sig och många drar paralleller till dagboksskrivandet. Jag tror att detta är en grund till varför många bloggar. Dessutom tror jag att man måste tycka att det är roligt och vara intresserade av att skriva för att driva en blogg, eller är det något självklart för att driva en blogg att man tycker det är roligt att skriva?

Något mer jag fastnade för när jag läste igenom de här intervjuerna var hur mycket tid bloggandet kan ta upp. Det flesta som jag har intervjuat hittils är mer eller mindre aktiva bloggare och bloggerskor och det tar upp minst en timme om dagen, det är ju som en hobby? Eller hur ni ser på erat bloggande, är det en hobby för dig?

Intäkter genom sin blogg, är något jag är intesserad av. Jag är nyfiken på att veta hur mycket pengar man kan tjäna på sin blogg, annonspengar och liknande. Är det någon som vet eller har någon aning om var jag kan hitta det så hör så gärna av er :)

Nu har jag fått skriva av mig mina tankar och jag måste hålla med alla om att är otroligt skönt att skriva av sig ibland och det är något alla borde göra:) Och så vill jag bara tacka alla som har ställt upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0