40 PAPP

Som alla vet så har jag varit väldigt inne på att ta reda på mer om marknadsförning på sin blogg och vad man kan tjäna på sin blogg. Jag har mailat runt och försökt få svar på mina frågor. Och allting verkar var lite hemlighetsfullt.
Fredrik Kilian på tjejsajten svarade så här:
"Internet är en djungel gällande det där ämnet. Vi har en modell som inte är helt satt ännu. Men den går ut på att man kommer få betalt för antalet besök man har under en månad. Ju fler besökare ju fler pengar. Hur mycket kommer att bero på hur mycket pengar vi lyckas dra in. Sedan har ju metrobloggen en modell där de ger betalt per sidvisning. 3 öre till en "vanlig bloggare" och mer till de större bloggarna. Det finns också olika nätverk som en bloggare kan gå till och få annonser  att lägga på sin blogg, men där är det otroligt varierande priser som de
ger ut.

Det går mängder av rykten om hur mycket pengar en del tjänar så det är  väldigt svårt, jag hör fantasisummor ibland och det har "tyvärr" inte någon bloggare hos oss tjänat ännu, men förhoppningsvis blir det ju så när vi får mer annonsörer."


Jag kom över den här artikeln i  Dagens Media, jag tycker ni borde läsa den. Jag blev nästan chockad när jag läste det. Jag behövde läsa meningen flera gånger "En vanlig månad tjänar jag mellan 40 000 och 50 000 kronor."
Kan det här stämma? For real?

Vad tycker ni om att tjäna pengar på sin blogg, tappar bloggen charmen när man vet att personen drar in en massa pengar på den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0